Cercetătorii australieni susţin ca Facebook-ul amplifică nevoia
individuală narcisistă de a te angaja într-un comportament
superficial de auto-promovare.
Tracii Ryan şi doctor Sophia Xenos au demonstrat că există o
strânsă legătură între tipul personalităţii şi modul în care
utilizatorul se foloseşte de Facebook. De asemenea, ei au
descoperit o corelare între tipul personalităţii şi durata de timp
petrecută pe site.
Tracii Ryan a afirmat că nu toţi utilizatorii acestei reţele
sociale sunt narcisişti sau extrovertiţi, dar că au o probabilitate
mai mare de a avea aceste trăsături de personalitate. Studiul a
fost efectuat pe 1.158 utilizatori australieni ai Facebookului şi
166 persoane care nu au cont pe reţeaua socială, cu o vârstă
cuprinsă între 18 şi 44 de ani.
„Extrovertiţii tânjesc după recompense instantanee, iar
narcisiştii sunt în căutare de auto-promovare„, explică
cercetătoarea din Australia.
Studiul a fost publicat în ultimul număr al revistei „Computers in
Human Behavior”.
Sursa:
FoxNews